مسعود عبدی در سال ۱۳۶۲ در شهر خرم آباد چشم به جهان گشود. او تحصیلات ابتدایی و مقدماتی را در همین شهر به پایان رساند. پس از آن در رشته مهندسی عمران وارد دانشگاه شد و مدرک لیسانس خود را از دانشگاه آزاد خرم آباد دریافت کرد. اما این تازه شروع مسیر علم آموزی برای او بود. وی در همین رشته موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد شد و پس از آن در گرایش مدیریت منابع آب سازه های هیدرولیکی مدرک (phd)دکترای خود را هم از دانشگاه ازاد تهران دریافت کرد همچنین درحال حاضر ایشان دانشجوی‌(phd) کارآفرینی آینده پژوهی نیز هست. اما مسعود عبدی خیلی پیش از اینکه «دکتر» خطاب شود وارد عرصه کسب وکار شده بود.
او شرکت آرین‌سازه رابین را با هدف فعالیت در حوزه ساخت و ساز تاسیس کرد. اما قدرت رهبری و چشم انداز بزرگ او در کنار سخت کوشی و تعهد به انجام کار زمینه های پیشرفت این شرکت را فراهم کرد تا شرکتی که با چند پروژه کوچک در محدوده استان لرستان شروع کرده بود امروز یکی از انبوه سازان معتبر در عرصه این صنعت است و از دل آن هلدینگ آرین سازه با مجموعه از چندین شرکت متولد شده است.شرکتهایی از جمله سورن اطلس پایدار ، آرین مزه،آرین گام، داتیس خیبرخرم آباد و شرکت مهندسی مشاور ماندان.او همچنین به قصد تکمیل زنجیره تولیدمسکن در هلدینگ آرین سازه دهکده صنعتی امیر آرین سازه و مجموعه کارخانجات قم و درود را درر دست احداث و بهره برداری دارد که می تواند در پیشبرد صنعت ساختمان و هدف کاهش نرخ تولید مسکن بسیار موثر باشند.
دکتر عبدی اما تکالیف اجتماعی خود راهم از یاد نبرده و به واسطه علاقه شخصی به مقوله نشاط اجتماعی میان جوانان مالکیت باشگاه خیبر خرم آباد را برعهده دارد که این باشگاه فوتبال غرب کشور را در لیگ دسته اول ایران نمایندگی می کند و درصدد است این خطه را در لیگ برتر صاحب یک کرسی جذاب کند.
از دکتر عبدی مجموعه مقالاتی تخصصی وکارشناسی از زاویه دید یک انبوه ساز و کارآفرین فعال به چاپ رسیده است که می تواند حاوی نکات مهم و راهگشایی برای حل مشکلات انبوه سازان و فعالان حوزه ساخت و ساز در جهت رسیدن به اهداف کلی نظام برای حل مشکل مسکن برای مردم باشد. مقالاتی که بخشی از آنها در همین وب سایت در دسترس است.