شما اینجا هستید   |

    آخرین اخبار : سخنرانی دکتر مسعود عبدی در کنفرانس نقش‌آفرینان تعاونی‌های مسکن و انبوه‌سازی

در سالیان اﺧﯿﺮ تعاونی‌های مسکن و انبوه‌سازی ﺗﻮﺟﻪ علاقه‌مندان زﯾﺎدی را ﺑﻪ ﺧﻮد ﺟﺬب ﻧﻤﻮده اﺳﺖ، ﺗﻌﺪاد قابل‌توجهی از فارغ‌التحصیلان رشته‌های ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ ﻋﻤﺮان و ﻣﻌﻤﺎری ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ ﺗﺤﺼﯿﻞ در رشته‌های ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺳﺎﺧﺖ و مدیریت پروژه خواهان فعالیت و داشتن نقش در حوزه تعاونی‌های مسکن و انبوه‌سازی هستند. دﻟﯿﻞ اﯾﻦ اﺳﺘﻘﺒﺎل ﻧﯿﺎز اقتصاد ﮐﺸﻮر ﺑﻪ ﻣﺘﺨﺼﺼﺎﻧﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ ﺑﻪ چالش‌های ﮐﻨﻮﻧﯽ ﺻﻨﻌﺖ ﺳﺎﺧﺖ اﯾﺮان ﻧﻈﯿﺮ رﮐﻮد، ﮐﻤﺒﻮد ﻣﻨﺎﺑﻊ و ﺗﻮرم ﺑﻪ ﺷﯿﻮه ﻣﻨﺎﺳﺐ ﭘﺎﺳﺦ دﻫﻨﺪ.

ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﺎﻧﻪ ﺗﻮﺟﻪ به حوزه تعاونی‌های مسکن و اﺳﺘﻔﺎده از اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎی بین‌المللی ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﭘﺮوژه در ﮐﺸﻮر رو ﺑﻪ افزایش اﺳﺖ. آﮔﺎﻫﯽ داﺷﺘﻦ از اﯾﻦ اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎ و روش‌ها ﺑﺮای ﺑﻪ اﻧﺠﺎم رﺳﺎﻧﺪن موفقیت‌آمیز پروژه‌ها ﮐﻔﺎﯾﺖ ﻧﮑﺮده و مدیران پروژه می‌بایست از ﻃﯿﻒ گسترده‌ای از ﻣﺒﺎﺣﺚ آﮔﺎﻫﯽ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

از راه‌‌حل‌های مؤثر در ﺟﻬﺖ رسیدن به اهداف ﻓﻮق می‌توان ﺑﻪ ﻣﺸﺎرﮐﺖ ﻓﻌﺎل در ﺳﻤﯿﻨﺎرﻫﺎ و کنفرانس‌های ﺗﺨﺼﺼﯽ درحوزه تعاونی مسکن اﺷﺎره ﮐﺮد. اولین کنفرانس نقش‌آفرینان تعاونی‌های مسکن و انبوه‎سازی در تاریخ ۱۶ شهریور ماه در سالن همایش پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد که در ادامه قصد داریم گزارشی مختصر از این کنفرانس و بخشی از سخنرانی دکتر مسعود عبدی را در اختیار شما مخاطبان گرامی قرار دهیم.
اولین کنفرانس نقش‌آفرینان تعاونی‌های مسکن و انبوه‎سازی

با همت مسئولین و کارکنان مجموعه «پیشرو مدیریت پیران» برای نخستین بار در کشور، کنفرانس «نقش‌آفرینان تعاونی‌های مسکن و انبوه‌سازی» در محل پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد. در این کنفرانس یک روزه که با حضور کارشناسان و متخصصان حوزه تعاونی‌های مسکن برگزار شد صحبت‌های مفیدی مطرح شد. در این کنفرانس مدیران و متخصصان برجسته‌ای مانند مسعود عبدی، مهدی معین، افشین سماواتی، مهدی روانشادنیا، سید مهدی هدایت، فرهاد نصرالله پور، امین الوانچی، حمید عتباتی، امیر بهبهانی، حمید سلطان محمدی، حسین چناری، کیوان حکمتی آذر مهربانی و آقای کاوه فدایی که در زمره متخصصین و فعالین موفق در حوزه مدیریت پروژه های تعاونی‌های انبوه‌ساز مسکن و مدیریت پروژه در کشور هستند به چالش‌ها و راه‌حل‌های توسعه این بخش کلیدی در اقتصاد و صنعت ساخت در کشور پرداختند.

دکتر مسعود عبدی مدیر عامل هلدینگ آرین سازه که یکی از برترین‌های موفق و خوشنام در صنعت ساخت پروژه‌های انبوه‌سازی در قالب مشارکت مردمی (تعاونی) در کشور هستند، به بیان چالش‌ها و راهکارهای این حوزه و اهمیت و جایگاه تعاون در رونق اقتصادی و اشتغال در کشورمان پرداختند که در ادامه به بخشی از فرمایشات ایشان اشاره شده است:

ایشان با اشاره به توصیه اکید مقام معظم رهبری در هفته دولت، جهت بهبود وضعیت اقتصادی کشور بعنوان اولویت کلیدی در کشورمان، به نقش تعاون در این مهم و کسب سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد کشور مطابق با قانون اساسی و اسناد توسعه کشور پرداختند و فرمودند: واقعیت این است که در سطوح مدیران اکنون در کشور مشکلی وجود ندارد اما از مدیران دولتی انتظار می‌رود تا در این مسیر بدنه دولت را با خود همراه کنند.

در ادامه ایشان با اشاره به استراتژی اشاره شده در دولت محترم سیزدهم بعنوان تکلیف قانونی در ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی که از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ می‌بایست محقق گردد پرداختند و فرمودند، انتظار نمی‌رود دولت بتواند به این وعده عمل کند زیرا در سال قبل تنها ۱۳۰ هزار واحد پروانه صادر شده و در سال ۱۴۰۱ در یک ماه تنها ۴۰۰۰ پروانه واحد مسکونی صادر شده است این در حالیست که تکلیف قانونی تعریف شده، تحویل یک میلیون واحد در سال می باشد. اشتباهی که در بحث ارائه آمار اتفاق افتاده است و باید جلوی آن گرفته شود این است که آمار پروانه صادر شده با واحدهای مسکونی تحویل داده شده ادغام می‌شود و این دو از یک‌دیگر جداست.

همچنین در ادامه ایشان با اشاره به نقش تعاون و انجام پروژه‌های مشارکت مردمی در اقتصاد دنیا به نقش تعاونی‌های مسکن به عنوان یکی از عناصر اصلی این توسعه اقتصادی در دنیا و در کشورمان پرداختند و اضافه کردند که ما نیز اگر می‌خواهیم در اقتصاد شاهد رشد و شکوفایی باشیم، می‌بایست برای تعاونی‌های مسکن نقش و جایگاه ویژه‌ای قائل شویم. لذا در چنین کنفرانس‌هایی می‌توان مباحثی را مطرح کرد و از ساخت مسکن و نقش تعاونی‌های مسکن صحبت‌های زیادی را انجام داد تا باعث هم‌افزایی بین تعاونی‌های مسکن فعال وموفق در کشور با دیگر فعالین در حوزه‌های مرتبط در این زنجیره مهم شویم.

دکتر عبدی ضمن انتقاد از افرادی که حوزه‌ تعاونی‌های مسکن را مورد هجمه و بی‌مهری بی‌مورد خود قرار می‌دهند افزود:

افرادی برای منافع شخصی خود کل حوزه تعاونی‌های مسکن را زیر سوال می‌برند که برای بنده جای سوال دارد. امیدوارم مسئولین محترم این مسائل را از بین ببرند.

آقای عبدی صحبت‌های خود را اینگونه پایان دادند:

متقاضیان و اعضای محترم تعاونی‌ها، شاید ندانند که مدیرانشان چه سختی‌هایی را تحمل می‌کنند تا بتوانند مجوزهای لازم برای یک پروژه را کسب کنند. گاهی اوقات ساخت یک پروژه یک مقوله جداست و «راه‌اندازی» یک پروژه نیز یک مقوله جدای دیگر. انشالله دغدغه مسکن برای جامعه ایران بخصوص طبقه متوسط زودتر رفع شود و پیگیری‌ها و اقدامات شایسته‌ای توسط مسئولین این حوزه مهم در کشورمان انجام شود.

منبع : ایلنا
https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1287939

دسته بندی : آخرین اخبار
به اشتراک بگذارید : | | |